Българска кредитна агенция потвърди кредитния рейтинг на ПОК "Доверие" и
В края на 2004 г. Българска агенция за кредитен рейтинг (БАКР) и ICRA присъдиха на ПОК "Доверие" АД и управляваните от компанията пенсионни фондове кредитен рейтинг. Съгласно правилата за присъждане на рейтинга и сключеният договор, кредитната агенция извършва постоянен мониторинг на дейността на ПОК "Доверие" и на всяко шестмесечие изготвят анализ на дейността на базата на който потвърждава, понижава или повишава присъдения рейтинг. В края на месец септември агенцията оповести своето решение, с което запазва присъдения кредитен рейтинг от BBB+ на ПОК "Доверие" и А - на УПФ, ППФ и ДПФ "Доверие".
БАКР е лидер в рейтингованото в страната, като е присъдила 11 рейтинги на водещи български фирми към момента и по този показател изпреварва международните агенции - Fitch, S&P и Moody's."
Показателите, които се изследват при присъждането на кредитния рейтинг обхващат всички аспекти от дейността на дружеството и управляваните фондове, състоянието на пазара и пазарните позиции, развитието на нормативната уредба и перспективите пред пазара с основен акцент качествата на мениджмънта, способността на дружеството да действа гъвкаво, да защитава своите позиции и интереса на осигурените лица, инвестиционната политика, постигнатите резултати.
В докладът на БАКР изрично се подчертава, че мениджмънтът на Доверие има ясна визия за бъдещето на компанията и изградена стратегия за нейното постигане и се изразява положителна оценка за маркетинговата стратегия на компанията. Отбелязва се значението на иновациите като 24 часов call center, SMS известяване за състоянието на партидите, временни приемни и др., с които се осигурява по-висока прозрачност и гъвкавост във взаимоотношенията с клиентите.
Като цяло резултатите от приложената маркетингова стратегия в областта на запазване и увеличаване броя на клиентите на пенсионните фондове, доказват правилността в поведението на мениджмънта на дружеството. Въпреки промените в нормативната уредба, които обективно способстват за намаляване на пазарния дял на задължителните фондове в проценти, абсолютния брой на клиентите на ПОК "Доверие" през 2005 г. устойчиво нараства. Ако в началото на годината те са - 1 123 786. Към 30.06.2005 г. те са 1 149 388 или нарастване с 2.28%. Към 30.08.2005 г. броят на клиентите е вече 1 162 530, или нарастване 3.45% в сравнение с началото на годината.
Тези цифри отчитат всички процеси на пазара - ново членство, прехвърляне от Доверие към други фондове и в обратната посока, служебно разпределение, настъпване на осигурителни случаи - пенсиониране, смърт. В доклада изрично се отбелязва и адекватната реакция на дружеството по повод на промяната в наредбата за служебно разпределение, която се изразява в значително увеличаване на броя на клиентите сред лицата, на които възниква правото за избор на задължителен фонд, като на практика почти всеки втори човек в България, който избира за първи път своя пенсионен фонд, избира фонд управляван от ПОК "Доверие".
Основна констатация на рейтинговата агенция е, че "Отношението на мениджмънта към риска не се е изменило - подходът е консервативен и подходящ за управление на пенсионни фондове." БАКР потвърждава отново оценката си, че конкурентната позиция на ПОК Доверие е фундаментално силна, а перспективите за развитието на дружеството са положителни, както от гледна точка на пазарни позиции, така и то страна на постигнати финансови резултати, сигурност в управлението на пенсионните фондове и взаимоотношения с клиентите. Запазва се и цялостната положителна оценка за "Инвестиционното качество" на всички фондове, управлявани от ПОК Доверие, като се констатира наличието на добър мениджмънт, добра инвестиционна политика и инвестиционен портфейл.
Към настоящия момент ПОК "Доверие" е единственото пенсионно осигурително дружество в страната, което доброволно се подлага на тази допълнителна външна проверка и преминаване през текуща процедура по присъждане и поддържане на кредитен рейтинг, включително и за управляваните пенсионни фондове.