Кирил Георгиев: В дигиталната среда сигурността е „начин на живот“
Дигитализацията на бизнес-процесите изисква от една страна време и ресурси за да се реализира, от друга проследяемост и сигурност, за да ни се доверят клиентите. Но за да имаме пълна ефективност, е необходимо да бъде преосмислен и при нужда изцяло преработен един процес, тъй като не може просто да дигитализирате съществуващия хартиен такъв. Това заяви Кирил Георгиев, изпълнителен директор на ПОК „Доверие“ на форума „Дигитализация отвътре: Основа за модерни финанси“. Събитието бе организирано от Коника Минолта България в партньорство с Evrotrust на 12 юни, в София.
Водещи експерти от финансовия сектор банки и пенсионни дружества и технологични компании обсъдиха как дигиталната трансформация започва от сърцето на организациите и променя бъдещето на финансовите институции.
Основен акцент в програмата е представянето на резултатите от Националното проучване за дигитализацията във финансовия сектор, което показва напредъка на институциите, къде и защо те изостават и какво стои зад успешните примери.
„В ПОК „Доверие“ дигитализацията на вътрешните процеси стартира преди години“, сподели Кирил Георгиев.
По думите му ключов елемент и измерител е ефективността. Например, от електронно трудово досие на служителите са спестени около 10 000 човекочаса труд от документооборота и 18 000 страници, които не се принтират годишно.
„От началото на годината в компанията стартира пълна дигитализация на системата за вътрешни кешови разплащания, в т.ч. и с командировъчни, разходи за покупки, служебни аванси, подлежащи на контрол и отчетност. Прогнозите сочат, че ефективността от този процес ще е между 80 000 и 100 000 евро годишно. Разбира се, като минимизираме разходи, време и ресурси, внимателно проследяваме най-важното - удовлетворението на потребителите на услугата“, допълни Георгиев.
Една от главните цели в клиентското обслужване е дигитализирането на процеса „пенсиониране на клиент“. Той ще даде възможност клиент да се възползва от пенсионните си права дистанционно от всяка локация с достъп до интернет, което ще бъде огромен скок в клиентското преживяване и ще затвори кръга от ставане на клиент до пенсиониране.
На събитието „Дигитализация отвътре: Основа за модерни финанси“, Кирил Георгиев коментира и внедряването на изкуствен интелект в ПОК „Доверие“, която е част от голямото семейство на Виена Иншурънс Груп. В него има над 30 компании, като групата се стреми да стандартизира употребата на изкуствен интелект за своите вътрешни и външни клиенти с цел използване на еднакви технологични, етични и правни стандарти.
„В момента можеш с електронни таблици да сметнеш милион записа и им вярваш, но ползвайки изкуствен интелект макар и да го правиш по-бързо и лесно, го проверяваш отново с електронната таблица вярно ли е. Затова създавайки достатъчно точен и ефективен продукт използващ изкуствен интелект, трябва да сме сигурни, че ще гарантира освен правното съответствие, така и репутацията ни, заяви Георгиев.