Даниела Петкова: Между пенсионноосигурителните дружества и банковите институции е налице утвърдено стратегическо партньорство
„Между пенсионноосигурителните дружества и банковите институции е налице утвърдено стратегическо партньорство, чрез което те предлагат комплексни финансови решения и услуги на своите клиенти“, това заяви Даниела Петкова, председател на Управителния съвет на ПОК „Доверие“, в обръщението си към участниците в 30-то издание на наградите „Банка на годината“. Тя връчи наградата на победителя в категория „Динамика на развитие“ - Пощенска банка.
Церемонията, на която бяха обявени носителите на престижните призове „Банка на годината“, се проведе на 06.07.2022 г. в хотел „Милениум“, София. Организатор на събитието, на което ПОК „Доверие“ е традиционен партньор, е „Асоциация Банка на годината“.
Пощенска банка се превърна в големия победител в конкурса, като освен наградата в категория "Динамика на развитие", тя стана носител на Голямата награда "Банка на годината" за 2021 г. Статуетката с отличието бе връчена на Петя Димитрова, председател на Управителния съвет на Пощенска банка, от Румен Радев, президент на Република България. Държавният глава заяви, че банковият сектор задава посоката на развитие на българската икономика и може да отговори на високите национални амбиции, включително и за иновативни технологии.
Носители на призовете в другите две основни категори – „Пазарен дял“ и „Ефективност“ станаха съотвено УниКредит Булбанк и ОББ. Специалната награда за чуждестранен банков клон получи БНП Париба – клон България.
През тази година, за първи път, бяха връчени награда за успешна дигитална трансформация, която бе спечелена от Първа инвестиционна банка и за най-добър действащ дигитален проект, където бе отличена Банка ДСК.
Наградите "Банка на годината" са учредени и връчени за първи път през 1992 година, като през тази година отбелязват своята 30-та годишнина. В изработването на методиката за оценка на резултатите на банките през годините участват едни от най-добрите експерти и професионалисти във финансовия и банков бизнес, като е използван опитът на най-добрите международни практики при оценяването на годишните резултати на банките.
В методиката са използвани годишните резултати на банките, официално представени и публикувани от Българската народна банка (БНБ), както и одитираните отчети на финансовите институции.